FANDOM

Acile
Acile
Pais Ftia
Profesa Re de la mirmidones
Dia de nase
Loca de nase Larisa, Elas
Dia de mori Sentenio 13 o 12 AEC
Loca de mori Troia

En la mitolojia elinica, Acile (Ἀχιλλεύς en elinica antica) ia es un eroe de la Gera de Troia e ance un de la carateres xef de la Iliada de Homero.

En la Gera de Troia, el es conoseda per mata Hector estra la portones de Troia. An si la morte de Acile no apare en la Iliada, otra fontes acorda ce el ia es matada sirca de la fini de la gera per Paris, ci ia xuta un flexa a la talon.

Acile es onorada como un eroe, videda como un deo en la mundo elinica. Bon, corajosa, campion de un moral orgolosa de la onora, el incarne "la ideal moral de la cavalor homeral perfeta".

Etimolojia Edit

La etimolojia de sua nom es nonconoseda. La demanda ia apare en la Anticia: la pseudo-Apolodoro esplica ce sua nom sinifia "que no ave labios" (de α- e de χεῖλος / kheĩlos, « labio») " car el jamias ia prosimi sua labios a un seno". An tal, esta etimolojia popular no ave fontes.

Biografia Edit

Nase Edit

NAMA Pélée, Achille & Chiron

Peleo (sinistra) confidante la joven Acile (sentro) a la sentauro Ciron (destra). Museo nasional arceolojial de Atina.

Acile ia nase en Larisa. Un de la fatos la plu importante de sua vive es la desira de sua madre, Tetis, de fa el nonatacable. A pos, la racontas diverje. Seguente un tradision antica, Tetis ia loca tota sua enfantes en un caldera de acua calda per serti si los no es nonmortal; Peleo para el ante ce el pote fa lo mesma a Acile. Seguente otras, el frota los con ambrosia e los posa en la foco per ce tal la poarte nonmortal de la enfantes ta consuma.

Final, la varia la plu conoseda es cual nara como el porta sua fio a Stix, la rio de la enferno, teninte el per la talon. Tal el ia deveni nonmortal eseta la talon do sua madre ia teni el. Esta ia es la orijina de la espresa "talon de Acile", cual sinifia "loca sin defende". An tal, la Iliada no nara esta tradisiones liada a la nase de Acile, e no cosa en la epica permete afirma ce el es nonsensosa a la colpas.

En la Segue de Homero per Quinto de Smirna, el es ferida par le prinse itiopian Memnon. En ajunta, Acile no es la sola eroe elinica reputada nonatacable: la tradisiones tarda dona esta vatanje a Ajax la Grande.

Instrui Edit

La tradision dominante nara ce Acile ia es confidada per sua padre a la sentauro Ciron, ci ia abita en la Monte Pelion en Tesalia. Ala, el ia aprende medica[1], la usa de armas, la monta a cavalo e xasa, como ance musica. La leteratur no rejistra una capasia particular de la joven, plu sua capasia en la xasa.

La Iliada dise poca re Ciron, e parla plu de Fenix, ci ia ensenia a la joven xico la arte de la bonparla[2] e la usa de armas. En un sena de la canto 9, la vea om recorda ave la eroe supra sua jenos, cortante sua carne e aidante el a bavi la vino[3]. A fini, a otra parte en la poema, Tetis ia reclama ce el ia eleva sua fio el mesma[4].

La prima movabli en Aulide Edit

Achilles by Lycomedes Louvre Ma2120

La avenis de la gera de Troia cual presede acel de la Iliada es multa confusante. En la Iliada, Acile es enviada direta per Peleo, con Patroclo e la mirmidones, cuando la xefes acean asembla en Aulide.

Le second voyage vers Troie Edit

Cuando la armada elinica ia prepara per vade a Troia, la coleria de Artemisa contra Agamenon ia bloci la flotila en Aulis. Un oraculo desveli ce los debe sacrifia Ifigenia, fia de esta ultima; es par un promesa de un sposi con Acile ce la xefes ia atrae a la fem a Aulis.

La flotila ia parti poca pos e ia para en la isola de Tenedos do un banceta ia es organizada. Acile, invitada tarda, ia coleri. On conose otra ves en cual Acile ia coleri en un come: en la Odisea, la aède Demodoco proposa a la corte d0Alcinoo canta la disuta entre Acile e Odieseo, disputa de cual un oraculo de Apolo ta dise ce ta es la presedor de la cade de Troia. Un refere de Plutarco a un obra perdida de Sofocle dise ance ce Odiseo ia rie, durante un banceta, de la coleria de Acile: el ia acusa la ultima de asusta cuando el ia vide Troia e Hector, e de busca un escusa per fuji. No es fasil determina si es un episodio o do colerias diferente.

Un aveni du ia aveni en Tenedos: la isola es governada par Tenes, fio de Apolo, ci ia repulsa la aceanes. Acile mata el, an con la recomenda de sua madre de no mata el su pena de mori en la manos de Apolo. Plutarco nara ce Tetis ia manda un servor per fa ce el ta recorda la averti; Acile ia permane ala asta ce el encontra la sore de Tenes e ia cade en ama de el. Tenes ia interpone se per proteje sua sore e Acile, oblidante la averti, ia mata el.

Prima anios de la gera Edit

Cuando la flotila elinica ariva a Troia, Acile ia debe luta contra Cicno, fio de Posedon, ci ia impedi los desembarca. El es albino e nonatacable: no arma ia pote feri el. A fini Acile mata el strangulante el con la jugulal de sua elmo.

Cuando la elinicas ia instala sua campo en la plaia fronte a Troia, un ambasada acean ia vade per reclami Helena. Acile ia desira vide la fem. La Cyprian Chants sola indica ce la reuni es preparada par Afrodita e Tetis, sin plu detalia. An tal, un varia eliniste evoca la preside de Casandra seguente la cual Helena ta ave sinco sposes - Teseo, Menelao, Paris, Deifobo e Acile. Lo no referi a la rena de Acile pos sua morte en la Campos Elisian, car la mesma fonte fa de MEdea sua spos pos sua mori. On pote conclui ce la reuni entre Acile e Helena ia fini con sua uni.

Cuando la troianes ia debe resta dentro de la murones, Acile ia atenta corta la furnis de la site. El ia ataca con sua barcos des-un sites de Anatolia, aliadas de Troia. En Lirneso, un de esta sites, durante la anio des de la aseja, el ia reseta Briseis, contra ce Agamemnon reseta Criseis durante la saca de Tebas.

La coleria de Acile Edit

Esta es la momento en la cual comensa la nara de la Iliada. Un peste ataca la campa acean[5] e Calcas, corajida per Acile, revela ce Apolo ia puni Agamemnon per refusa dona a sua prete, Crise, sua fia Criseis[6]. Obligada a sede, Agamemnon furiosa reclama otra parte de onora. Agamemnon, per vergonia Acile, deside prende Briseis, sua caturada[7]. Colerida, Acile deside retira se a sua tenda e jura su la setro de Agamemnon, donada de Zeus, no reveni a la luta[8]. El demanda a sua madre ce ta demanda Zeus la vantaje de la troianes, durante la tempo ce el ta es fora de la batalia[9]. Zeus aseta. Tal es la comensa de la Iliada:

Diva, canta la coleria destruinte de Acile, fio de Peleo, cual ia trae un multia de angusas a la aceanes, ia envia a Hade multe spiritos forte de eroes, e ia fa de los la preda de tota canes e vultures. La vole de Zeus ia es realida de cuando la disputa dividente ia comensa entre la fio de Atreo, re de omes, e Acile la grande.

Privadas de sua suporta, la elinicas ia sufre defeta pos defeta, e entretempo la elinicas ia debe retorna a la barcos, cual la troianes ia mensa con arde. La saja Nestor, Fenix e Ulise veni en ambasada per prea per la causa acean. Acile ia resta firma, ma Patroclo, emosiada per la mal fortuna de sua cameradas, ia oteni la autori de Acile de salva la elinica portante sua armas.

La manobra ia susede ma Patroclo, an con la promete fada a Acile, ia luta contra Hector, ci ia mata el e prende la armas de Acile como benes furada. Furiosa e desonorada -enganada par Patroclo, ci ia mori e simbolin vinseda par Hector- Acile deside venja se, an con la avertis de sua madre: si el luta contra Hector, el va mori pronto. Hefesto ia forja nova armas con cual el ia va busca Hector.

Hector comb MNA Taranto

Acile tirante la corpo de Hector pos sua caro, peten de oso trovada en Oria, dui du de la sentenio 1 aec, museo arceolojial nasional de Taranto.

Con sua armur divin, el ia va a la luta e ia mata multa troianes, tal ce la acuas de la Rio Scamandro es plen de corpos mor. Ofendeda, el ia atenta afoca Acile, cia ia es salvada par Hefesto. A pos, el encontra Hector, defia el e mata el con la aida de Atena.

El tira sua restas tre vises sircante la site con sua caro de gera ante de porta el a la campo acean.

Revenida a sua tenda, la eroe plora la mori de sua ami. En la momento de arde la restas, el ia cota sua capeles como sinia de lamenta e ia sacrifia cuatro cavalos, nove canes e des-du jovenes troian de ci la corpos es lansada a la lenios de foco. La dia seguente, el ia tira la restas de la corpo de Hector sircante la tumba de Patroclo.

An tal, el mostra su umania lasante ce la re Priamo, venida a sua tenda per prea ce el ia lasa porta la corpo de sua fio per dona el un funera meritante. El ia obedi sua madre, enviada par la dioses desplaseda par la trata donada a la restas de la eroe.

Acile ia mata plu gerores ca cualcun otra en la Ilida (72), e es locada ante Patroclo (54), Teucro fio de Telamon (30), Ajax fio de Telamon (28), Leito (20), Diomede (18), Agamemnon (16), Ajax fio de Oileo (14), Idomeneo (13), e Ulise (12) o an Menelao.

Pentesilea e Memnon Edit

Bell-krater Akhilleus Penthesileia MAN

Combate de Acile e Pentesilea. Museo nasional arceolojial de Madrid.

La Etiopida, un de la epicas de la Sicle Troian, reprende la raconta de la gera de Troia do la Iliada ia para. Lo raconta como, pos la mori de Hector, la site de Priamo vide ariva la nova campiones. Prima es la amazona Pentesilea, fia de Ares. Acile luta contra el e ia namora de el cuando ia mata el, cual ia stimula la burlas de Tersite. Fatigada, la eroe ia mata el e ia debe puri se en la isola de Lesbos.

Poca pos ia ariva Memnon, fio de Eos (Aurora) e de Titon , e prinse de la itiopianes. El ia luta contra Acile e ia mori.

Mort Edit

Pos sua mori Edit

Homero, en la Odisea, representa el renante su la Prados Asfodel en la Enfernos elinica, ma poca sasiada per sua state de ombra.

En la Itiopida, Tetis representa el pos sua mori como vivente la vive idea de la geror, en la Isola Blanca, entre gerores sen nom e bancetas eterna, sposida con Medea, Helene, Ifigenia o Polixena. Pindaro, en sua Nemeanes, evoca un isola "briliante" locada en la Mar Nigra. Euripide prende esta varia en sua Andromaca.

Culto eroin de Acile en Elas antica Edit

Acile ia es parte de un culto eroin en multa rejiones de la Mediteraneo.

Acile en la arte en Elas antica Edit

Acile en la epicas homeral Edit

En la epicas homeral, la Iliada e la Odisea, Acile ocupa un loca importante. El es la eroe xef de la Ialida, ci es sentrida su sua coleria contra Agamemnon e fini con sua luta contra la troian Hector.

La eliniste american Gregory Nagy considera ce la epica homeral es entera construida sirca un tema sentral creada no par un sola poesiste ma par un tradision poesial de longia longa. En sua libro "La plu bon de la aceanes. La fabrica de eroes en la poesia elinica anticin, el mostra ce la Iliada ave per tema la eselentia de Acile, ci es "la plu bon de la aceanes" (aristos Akhaiôn). Durante tota la epica, Acile debe defende o reafirma esta prestijia, pd en sua disputa con Agamemnon o contra Odiseo en la canta 8 o Eneas en la 13.

Achille dans les autres épopées grecques Edit

L’Éphéméride de la guerre de Troie Edit

Dans la poésie hors épopée Edit

Dans le théâtre grec Edit

Achille dans la philosophie grecque Edit

Dans la céramique grecque Edit

Achille dans les arts de la Rome antique Edit

Dans la littérature romaine Edit

Dans les arts figurés romains Edit

Usa political de la refere a Acile Edit

Autonom de sua culto, Acile es presentada a la elinica como un carater eroin model. Tal Alexandro la grande compara se con el, regretente no trova un Homero per canta sua propre atas. En compania de sua amico Hefestion, el sacrifia su la tomba de Acile e de Patroclo.

Achille dans les arts après l'Antiquité Edit

Littérature Edit

Musique Edit

Peinture Edit

Cinéma et télévision Edit

Architecture Edit

Références à Achille dans les sciences Edit

Referes Edit

  1. Iliada (4, 217-219 et 9, 830-832).
  2. Iliada (9, 438-442).
  3. Iliada (IX, 485-491).
  4. Iliada (XVIII, 56-59 = 436-440).
  5. Iliada (I, 43-54).
  6. Iliada (I, 92-100).
  7. Iliada (I, 130-139).
  8. Iliada (I, 223-246).
  9. Iliada (I, 350-412).