Fandom

Vici de LFN

Apalatxias

3,786pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Apalatxia

Vista de la montanias de Virginia Ueste

La Apalatxias (Engles: Appalachians; Franses: Appalaches) es un sistem grande de montanias en la este de America Norde. La plu de esta cadena es en la SUA, ma un parte estende en Canada sude-este. La cadena es de 160 a 480 km larga, e 2.400 km longa, corente de Newfoundland sude-ueste a Alabama sentral. La media alta de la montanias es sirca 900 metres. La montania la plu grande es Mount Mitchell en Carolina Norde (2,037 metres). La nom es de un vileta de americanes orijinal a la costa de Florida norde, cual la esplorores de Espania ia scrive Apalachen. Esta nom ia es donada a la tribu (aora ance clamada la Apalachee) e a la montanias a la norde de la vileta. La nom ia es estendeda tra la tota de la cadena de montanias.

En la SUA, la nom es usada plu comun per la montanias de la Virginias a la Carolinas, e es estendeda per nomi la popla de esta area e se cultur, cual es multe tradisional. La area ia es orijinal colonida par migrores scotes de Er Norde, e de alga partes de England e de Deutxland. Multe reteni un dialeto cual orijini en la engles de la sentenio 18. En a sude, la abitantes inclui ance multe desendentes de sclavos. La musica de la apalatxias, cual orijini en la musica celtica con contribuis de la musica de americanes african, ia influe multe la musica popular de oji. Apalatxia es ance la sentro de la cristisme fundaliste, comensante en la sentenio 19.

01Appalachi

La area ave ancora multe persones povre, an si la economia boni en esta sentenio. Orijinal, la ocupas plu comun inclui cultiva simple e la produi de lenio. En la sentenio 19, con la revolui industrial, la mina de carbon ia deveni multe importante. Oji, fabrica, transporta, e turisme es ance importante. La area es un de la plu bela en America Norde.