FANDOM

En la jenetica umana, un aplogrupo mitocondrial es definada par la diferes en la ADN de la organetas en la selula nomida mitocondria. Mitocondrias es comun descriveda como la "sentros de potia" de la selula, car los jenera cuasi tota de la adenosin trifosfato (ATP) en la selula, cual es un fonte de enerjia cimica. Plu, mitocondrias ave otra roles, como siniali e la reprodui, difere, crese, e mori de selulas.

Car la ADN de mitocondria es transmeteda sola tra la ova, on pote segue la linias de femes tra la edas, par oserva la mutas. Esta mutas defini la aplogrupos, cual pote es usada per represente la puntos major de branci de la arbor de filojenetica mitocondrial. Es clar ce la orijina de esta brancis es un fem ci abita en Africa. El es comun nomida "Eva mitocondrial". Ma on nesesa recorda ce umanas moderne desende de multe otra femes ance - ma sola un ia transmete a nos la mitocondrias survivente.

La nomes de la aplogrupos es leteras, de A a Z. Los ia reseta se nomes en la ordina de descovre de la mutas, e donce no refleta la relatas jenetica vera.

Un carta de la aplogrupos mitocondrial: Eva-mitocondrial

Un mapa de la move de la aplogrupos: Mtdnamigration