FANDOM

Rubiks cube scrambled
La Cubo de Rubic en un state acaso
Rubiks cube solved
La Cubo de Rubic cuando el es solveda

La Cubo de Rubic es un rompetesta macinal inventada en 1974 par Erno Rubic, scultor e profesor de arciteta en Madjar. El es un cubo plastica ce es otenable en cuatro varias diferente: la 2×2×2 (Cubo Bolseta), la 3×3×3, la 4×4×4 (Retalia de Rubic), e la 5×5×5 (Cubo per Profesores). La varia la plu famos es la varia orijinal 3×3×3 e ave ses lados, nove suprafases cuadro per cada lado. Si la rompetesta es solveda, tota cuadros su cada lado ave la mesma color. Ave ses colores, un color per cada lado. La varia orijinal ia selebra se aniversario dudes-sinco en 2005, e un edita spesial de la cubo ia es publicida en un caxa presenta.

Orijinal, se nom ia es Cubo Majial. El ia es refabricada e renomada Cubo de Rubic en 1980 e publicida en maio de esta anio. El ganio la preso famos Spiel des Jahres (Jua de la Anio) spesial per rompetesta la plu bon. Es diseda ce el es la jua la plu vendeda en la mundo, con sirca tresento-milion orijinales e imitas en tota la mundo.

Tecnical Edit

Un Cubo de Rubic ave ~4.3 × 1019 states diferente e posable,(1) o cuatrodes-tre sintiliones. Ma la Cubo ia es anunsiada como el ave sola mil miliones de states posable, per ce la numero vera es jeneral noncomprendable. Contra la numero enorme de states, tota cubos pote es solveda en dudes-nove moves o min.

Calcuba

Esplica de calcula: la 8 e 3 veni de la 8 contos, cada con 3 colores. La 12 e 2 veni de la 12 pesos, cada entre du contos e con 2 colores. La pesos sentral es noncambiable e no junta a la calcula. La devide par 2 veni de la simetria de duples de pesos: per cada peso cambiada, un otra peso cambia ance.

Poplaria Edit

En 1981, Patrick Bossert, un fio de des-du anios en England, ia publici se modo de solve en un libro clamada Ance Tu Pote Cubi. Plu ce 1,5 milion pesos de esta libro ia es vendeda en tota la mundo e en des-sete editas. El ia deveni la libro prima en ambos listas de bonvendedas importante de The Times e la New York Times, esta anio.

A la culmine de la poplalia de la rompetesta, pajes con aderes colorida ia es vendeda per ce persones frustrada o nonpasiente pote restora la pare de se cubos sin solve los.

De 1983 a 1984, la compania de televisa Hana-Barbera ia produi des-du presentas de Rubic, La Cubo Stonante, un animada per la matina de saturdi, baseda supra la jua, ce ia es un parte de La Ora de Pac-Man e Rubic la Cubo Stonante. En esta animada, cuatro enfantes descovre ce se Cubo de Rubic es vera vivente e ave potes stonante. Los deveni amis e deside ce la potes stonante es usada la plu bon per solve misterios.

Ia es sujesteda ce la atrae internasional e esporta grande de la Cubo ia es un de la causas en la reforma e libri de la economia de Madjar entre 1981 e 1985, dirijente final a la move de comunisme a capitalisme (ma alga sosiolojistes desacorda).

Finansial, la Cubo ia es un susede tal grande ce la inventor Rubic ia deveni la milionor autocreada prima en un pais comuniste.

En 23 maio 2006, Panagiotis Verdes ia construi un Cubo de Rubic 6×6×6. Rubic ia pensa ce esta ia es nonposable. En la mesma dia, Frank Morris, la campion de la mundo en solve la Cubo de Rubic, ia proba esta varia nova. Ante, el ia solve la 3×3×3 en min ce 15 secondos, la 4×4×4 en min ce 1 minuto e 10 secondos, e la 5×5×5 en min ce 2 minutos. Solve la 6×6×6 nova ia costa el 5 minutos e 36 secondos.

Otra formas Edit

Simil a la Cubo de Rubic, ma creada par otras
Square1 solved Pyraminx-2 Skewbdiamond-2 Dogic12
Square One Pyramix (tetrahedron) Skewb Diamond (octahedron) Dogic (icosahedron)

Lias esterna Edit

Juas de cubos e otras:

Solve la cubo: