FANDOM

La Decalogo (elinica δεκάλογος) es la comandas cual Mose ia reseta de Dio. El es descriveda en Esodo 20:2–17 e Deuteronomio 5:6–21, con diferes peti.

  1. Tu debe ama Dio sur tota la cosas.
  2. Tu debe no malusa la nom de tu Dio.
  3. Recorda la dia santa e manteni santa el...
  4. Onora tu padre e tu madre.
  5. Tu debe no mata.
  6. Tu debe no adultera.
  7. Tu debe no fura.
  8. Tu debe no atesta falsa contra tu visina.
  9. Tu debe no desira la sposa de tu visina...

La forma a supra es numerida como en cristianisme ortodox. Nota ce iudisme e setas varios de cristianisme numeri los en modos alga diferente. Per iudes, "Tu debe ave no otra dio ante me" es parte de comanda du. Per catolicas e luteranes, "Tu debe no fa idoles" es un parte de comanda un, e comanda des deveni comanda nova "Tu debe no desira la sposa de tu visina" e comanda des "Tu debe no desira la casa de tu visina," etc. Per la plu de protestantes, "Me es la Senior, tu Dio" es parte de la prefas, e no de comanda un.

Ave asi la tradui de la testo ivri:

  1. Me es Iaue, tu Dio, ci ia sorti tu de la lando Misre, de la casa de la sclavos. Tu no va ave otra dios ce mi.
  2. Tu no va fa per tu un idol, e no cualce imaje de cual es en la sielo a supra, o de cual es sur la tera a basa, o de cual es en la acua su la tera. Tu no va inclina a los, e tu no va servi a los.
  3. Tu no va usa falsa la nom de Iaue , tu Dio.
  4. Recorda la dia de la reposa afin tu santi el.
  5. Importa tu padre e tu madre.
  6. Tu no va asasina.
  7. Tu no va adultera.
  8. Tu no va fura.
  9. Tu no va dona un atesta falsa contra tu prosima.
  10. Tu no va desira la casa de tu prosima, e tu no va desira la fem de tu prosima, e no se servor om o fem, e no se bove, e no se asino, e no cualce cosa cual parteni a tu prosima.