FANDOM

Divide de Deutxland

La divide de Deutxland entre la anios 1949 e 1990 ia es un resulta de la Gera Mundal II. Pos la fini de la gera Deutxland ia fa divideda de la potes de gania a cuatro zonas ocupada. En la parte ueste ia es la zonas de SUA, Britania Grande (Rena Unida) e Frans, en la parte este ia es la zona de Uni Soviet. Ance la site xef Berlin ia fa divideda a esta modo.

La "Gera Fria" comensante ia gida pronto a tensas forte entre la potes ueste e la Uni Soviet. En la segue Deutxland ia es divideda a tempo longa.

1948 ia es un reforma de la sistem moneta, separada en la zonas ueste. A 23 maio 1949 ia es fundada en la zonas ueste la Republica Federal Deutxland. Un junta de la parte este a tempo plu tarda ia es projetada. Ma cuando a 7 octobre 1949 ia es fundada en la zona este la Republica Deutx Democratial, donce la devide de Deutxland ia es finida.

La du statos ia developa vera diferente. En la parte este los ia developa un sistem sosialiste, influida vera par la Uni Soviet. En la parte ueste ia developa un sistem capitaliste, influida vera par la SUA. 1956 prime la Republica Federal ia deveni membro de la alia militaral de ueste NATO, e seguente la Republica Democratial ia deveni membro de la alia militaral de este de Contrato de Varsava. Asta 1961 ma ia es un borda abrida entre la du statos. Per ce la pote economial en la ueste ia es plu grande ce en la este, ia es nonfasil stabli la sistem en la este. A esta causa la borda ia es cluida de la Republica Deutx Democratial, comensante a 13 agosto en Berlin.

En 1989 la Republica Deutx Democratial ia veni en un crise. La majoria de la popla ia es vera noncontente con la restrinje de la libria democratial, en spesial de la libria de viaja. A 9 novembre 1989 los ia forsa abri la Borda en Berlin. En segue de esa ia aveni a 3 otobre 1990 la reuni de Deutxland.