FANDOM

Eneida
Aeneis
Autor: Vergilio
Pais: Impero Roman
Lingua: Latina

Eneida (latina: Aeneis) es un poesia epica scriveda par Vergilio de 29 a 19 aec, cual nara la istoria de Eneas, un om de Troia ci ia viaja a Italia, do el ia deveni la asendente de la romanes. La

La eroe Eneas ia es conoseda par la elinicas e la romanes, esente un carater de la Iliada. Vergilio ia prende la naras descomutada de la vagante Eneas, se asosia neblosa con la funda de Roma e un caracter de cualias no fisadas estra un grande pietas, e ia crea un mito fundal o epica nasional cual ia uni Roma con la lejendas de Troja, ia esplica la Geras Punica, ia dona gloria a la virtuas tradisional roman e ia legali la dinastia de Julio e Claudio como desendentes de la fundores, eroes e dios de Roma e Troia.

Strutur Edit

La Eneida ave 12 libros: la ses prima es como la Odisea e la ses du es como la Iliada.

Libro I Edit

Juno, conosente la destina gloriosa cual ta veni a la torianes (ci ta funda la Impero Roma), intende impedi los de ariva a Italia. Afin esta aveni, Juno demanda a Eolo ce el causa  ce los ta afonda. Per esta favore, Juno ofre un nimfa como un sposa per Eolo. Eolo aseta esta e fa ce la troianes es sperdeda tra la mar. Netun vide la ata de Eolo como un insulta, car la mar es sua propre impero. Alora, el aida la troianes a ariva a la plaias de Libia, ma los ariva en du grupos. Entretempo, Venus, madre de Eneas, desemblante como un virjin de Sparta, informa la troianes ce los es en la pais de la reina Dido. La sposo de Dido, Sicueo, ia es asasinada par sua frato Pigmalion, e alora Dido ia fuji e ia fundi un site en esta pais cual el ia compra. Eneas dirije se a la site e, cuando el ariva, el vide la cameradas cual el ia perde. Los ia ariva ance a esta costas e ia demanda ce Dido aida per trova Eneas. Alora, el presenta se e Dido bonveni los. Venus, con la intende ce Dido ta favore Eneas, demanda a sua fio Cupido ce el causa ce Dido deveni enamada par Eneas. El fa esta, e Dido demanda ce Eneas nara sua mal fortunas.

Libro II Edit

La libros 2 e 3 es relata dentro de la relata. Eneas, nara la cade e la saca de Troia (libro 2) e la mal fortuna de el e sua popla de esta aveni (libro 3). La troian nara la avenis pos la fin de la Iliada. Esta nara comensa con la episodio de la cavalo: Odiseo, junta a otra soldatos elinica, ia asconde se en la cavalo de lenio e entretempo, la resta de la soldatos elinica asconde se en la isola de Tenedos, fronte a Troia, La troines, iniorante la engana, comprende ce la elinicas ia fuji e fa entra la cavalo en la site. Los ia pensa ce es un ofre a la deos contra ce la avertis de Laocoonte, ci a mori junta a sua du fios. Durante la note, Odiseo e sua omes sorti de la cavalo e abre la portas de la site per ce entra la otra elinicas e totas ia vinse a la troianos e arde la site. Durante la ataca, Hector apare en la suenios de Eneas, e anunsia a el la cada de Troia e manda a el salva la Penates e fuji.

La ruido de la lutas ia fa velia Eneas ci, vidente sua site ardente, deside luta con la troianes asta mori. El ia vade a la palasio de Priamo e vide la mori de sua fio Polites, par Pirro, ci a pos destesti Priamo.

A pos el ia trova Helena e furiate, ia deside puni el per es la causa de la gera ma Venus, sua madre, apare e manda freni a el: la culpores de la gera es la deos, no Helena. A pos, Venus manda a Eneas busca sua familia e la Penates. Eneas trova sua padre Ancises e sua fio Ascanio. Los ia fuji de la site ardente. Eneas ia reveni a Troia per busca sua fem Creusa, ci ia mori e apare a el disente ce sua destina es fundi la site de Roma. Eneas reveni con la suas estra Troia e prepara se per sorti.

Libro III Edit

Eneas ia fuji a la site de la tracies, ci ia es sua amicos. Desembarcante ala, Eneas ia vole fundi la site nova en esta tera. Per ensende un foco per sacrifia, los ia colie ramos de arboreta e estas ia comensa sangui. Eneas es fronte a la tumulo de Polidoro, e la ramos es la lansas cual ia usa Polimestor per mata el. Un vose resona a interna de la tumulo: es la ombra de Polidoro ce ia averti a la troianes ce la re de la Thraces favore la elinicas. La viajores ia deside abandona esa loca contaminada.

Eneas e sua popla vade alora a la corte de la re Anio, en Delos.

Vide ance Edit