FANDOM

Batalia de Aljubarrota

La vinse portuges en la batalia de Aljubarrota contra Castilia ia securi la nondepende de Portugal.

La istoria de Portugal como nasion european comensa en la basa Eda medieval, cuando la contia Portucalense ia deveni autonom de la rena de Leon. An tal, la istoria de la presential uman en la teritorio corespondente a Portugal ia comensa multe ante. La preistoria rejistra la prima umanos 500.000 anios ante aora. La teritorio ia es visitada per poplas diversa: la fenisias ci ia funda fabricerias, plu tarda ia es sustituada per la punicas. La poplas celta ia apare e misca con la nativas. En la sentenio 3 aec lo ia es abitada per varia poplas, cuando ia comensa la invade roman de la penisola Iberian. La romani ia lasa marcas durante en la lingua, la lege e la relijio. Con la cade de la Impero Roman, lo ia es invadeda per la poplas germanica e pos per la muslimes, entretempo la cristianes ia fuji a la norde, a Asturias.

En 1139, con la reconcista cristian, ia es fundida la Rena de Portugal de la contia Portucalense, naseda entre la rios Minio e Duero. La stabli de la fronteras en 1297 ia converti Portugal en la pais european con la fronteras la plu antica. Como abrivia en la esplora maral en la Eda de la Descovres, la rena de Portugal ia estende se teritorios entre la sentenios 15 e 16, fundinte la prima impero global de la istoria, con poseses en Africa, America Sude, Asia e Oseania. En 1580 un crise de pasa de rena ia deveni en la Uni Iberian con Espania. Sin autonomia per defende se poseses ultramar contra la atacas nederlandes, la rena ia perde multe de se ricia. En 1640 la autonomia ia es restorada su la dinastia de Bragansa. La trematera de 1755 en Lisboa, la invades espaniol e franses, ia deveni en nonstablia political cual ia provoca la perde de la colonia la plu grande, Brasil.

Un revolui en 1910 ia suverti la monarcia, ma la prime republica portuges ia no ateni fini la problemes de un pais sumerjida en conflito sosial, froda e lutas con la Eglesia. Un colpa de stato en 1926 marca la comensa de la autocratia. De 1961 ia comensa un gera colonial cual aveni asta 1974, cuando un revolta militar ia suverti la governa. Pos la periodo revoluinte, Portugal ia entra en democratia. La constitui de 1976 defini Portugal como un republica semipresidental. De 1986 lo ia reforti la moderni con la entra en la adere a la Comunia Economial European.

Anticia Edit

Romani Edit

La romanes ia comensa la invade de la penisola Iberian (la cual ia nomida "Hispani") en 218 aec durante la Gera Punica Du contra Cartago.

Invade arabi Edit

En 711, un esersito gidada per Tariq ibn Ziyad ia desembarca en Jibraltar pos concista la norde de Africa. Profitante de la lutas interne cual ia divide a la visigotas o clamadas como alias de Agila 2, los ia vinse en la batalia de Guadalete contra la forsas de la re visigota Rodrigo. Rapida los ia avansa asta Zaragoza, esplotante la manca de popla en la penisola. La teritorio ocupada es nomida Al-Andalus. La ueste de la peninsula, cual coresponde a Portugal, ia es nomida Gharb Al-Andalus o simple Al-Garb (ueste).

La poplas local ia pode permane en se teras ma paiante. Se abituas, cristianes e iudes, ia es tolerada. An si los ia es arabi, la mozarabi ia garda se dialetos romanica (la lingua mozarabi) e rituos cristian. La nova ocupores ia developa la cultiva de ris e abricocas e pescas.

Bibliografia Edit

  • Ramos, Rui et al. (2012) História de Portugal, A Esfera dos Livros.