FANDOM

Capitoles: 0123456789101112131415161718192021222324252627

Capitol 1 I
A un ves cuando me ia ave ses anios, me ia vide un imaje merveliosa en un libro sur la foresta orijinal, nomida Naras esperiada. Esta ia presenta un serpente boa cual engoli un bestia ferose. Asi es un copia de la desinia. Lorsque j'avais six ans j'ai vu, une fois, une magnifique image, dans un livre sur la forêt vierge qui s'appelait Histoires vécues. Ça représentait un serpent boa qui avalait un fauve. Voilà la copie du dessin.
PrinsePeti-02
On ia dise en la libro: "La boas engoli sua preda intera, sin mastica lo. A pos, los no pote move plu, e los dormi tra la ses menses de sua dijesta." On disait dans le livre : « Les serpents boas avalent leur proie tout entière, sans la mâcher. Ensuite ils ne peuvent plus bouger et ils dorment pendant les six mois de leur digestion ».
Alora me ia pensa multe sur la aventuras de la jungla e, en responde, con un peneta de color me ia susede crea mea desinia prima. Mea desinia numero 1. Lo ia es como esta: J'ai alors beaucoup réfléchi sur les aventures de la jungle et, à mon tour, j'ai réussi, avec un crayon de couleur, à tracer mon premier dessin. Mon dessin numéro 1. Il était comme ça :
PrinsePeti-03
Me ia mostra mea obra mestral a la persones grande, e me ia demanda a los esce mea desinia asusta los. J'ai montré mon chef-d'œuvre aux grandes personnes et je leur ai demandé si mon dessin leur faisait peur.
Los ia responde a me: "Perce un xapo ta asusta?" Elles m'ont répondu : « Pourquoi un chapeau ferait-il peur ? »
Mea desinia no ia presenta un xapo. Lo ia presenta un boa cual dijesta un elefante. Me ia desinia alora la interna de la boa, afin la persones grande pote comprende. Los nesesa sempre esplicas. Mea desinia numero 2 ia es como esta: Mon dessin ne représentait pas un chapeau. Il représentait un serpent boa qui digérait un éléphant. J'ai alors dessiné l'intérieur du serpent boa, afin que les grandes personnes puissent comprendre. Elles ont toujours besoin d'explications. Mon dessin numéro 2 était comme ça :
PrinsePeti-04
La persones grande ia consela me a lasa a lado la desinias de boas abrida o cluida, e deveni plu interesada a la jeografia, la istoria, la calcula, e la gramatica. E tal me ia abandona, a la eda de ses anios, un carera gloriosa como pintor. Me ia es descorajida par la fali de mea desinia numero 1 e mea desinia numero 2. La persones grande comprende nunca un cosa par se mesma, e lo es fatigante per la enfantes, dona sempre esplicas a los… Les grandes personnes m'ont conseillé de laisser de côté les dessins de serpents boas ouverts ou fermés, et de m'intéresser plutôt à la géographie, à l'histoire, au calcul et à la grammaire. C'est ainsi que j'ai abandonné, à l'âge de six ans, une magnifique carrière de peintre. J'avais été découragé par l'insuccès de mon dessin numéro 1 et de mon dessin numéro 2. Les grandes personnes ne comprennent jamais rien toutes seules, et c'est fatigant, pour les enfants, de toujours leur donner des explications…
Donce me ia debe eleje un otra ocupa, e me ia aprende es un pilote de aviones. Me ia vola alga en cada parte de la mundo. E vera, la jeografia ia servi multe a me. Me ia sabe distingui Xina e Arizona a la regarda prima. Esta es usosa si on ia perde sua via en la note. J'ai donc dû choisir un autre métier et j'ai appris à piloter des avions. J'ai volé un peu partout dans le monde. Et la géographie, c'est exact, m'a beaucoup servi. Je savais reconnaître, du premier coup d'œil, la Chine de l'Arizona. C'est utile, si l'on s'est égaré pendant la nuit.
Donce, tra mea vive, me ia fa un monton de contatas con un monton de persones seria. Me ia vive multe con la persones grande. Me ia vide los de multe prosima. Esta no ia boni multe mea opina. J'ai ainsi eu, au cours de ma vie, des tas de contacts avec des tas de gens sérieux. J'ai beaucoup vécu chez les grandes personnes. Je les ai vues de très près. Ça n'a pas trop amélioré mon opinion.
Cuando entre los me ia encontra un person ci ia pare a me alga clar pensante, me ia esperimenta a el par mea desinia numero 1, cual me ia reteni ancora. Me ia vole sabe esce esta person es vera capas de comprende. Ma sempre el ia dise a me: "Lo es un xapo." Alora, a esta person me ia parla no sur boas, no sur forestas orijinal, no sur stelas. Me ia ajusta me a sua capasia de comprende. Me ia parla a el sur brije, sur golf, sur politica, e sur cravatas. E la person grande ia es vera contente de conose un om tan conveninte… Quand j'en rencontrais une qui me paraissait un peu lucide, je faisais l'expérience sur elle de mon dessin n°1 que j'ai toujours conservé. Je voulais savoir si elle était vraiment compréhensive. Mais toujours elle me répondait : « C'est un chapeau. » Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts vierges, ni d'étoiles. Je me mettais à sa portée. Je lui parlais de bridge, de golf, de politique et de cravates. Et la grande personne était bien contente de connaître un homme aussi raisonnable…

Capitoles: 0123456789101112131415161718192021222324252627