FANDOM

Capitoles: 0123456789101112131415161718192021222324252627

Capitol 26 XXVI
Asta la poso, on ia ave un ruina de un ponte vea de petra. Cuando me ia reveni de mea labora, a la sera seguente, distante, me ia vide mea prinse peti sentante sur lo con sua gamas pendente. E me ia oia el parlante: Il y avait, à côté du puits, une ruine de vieux mur de pierre. Lorsque je revins de mon travail, le lendemain soir, j'aperçus de loin mon petit prince assis là-haut, les jambes pendantes. Et je l'entendis qui parlait:
"Vera, tu no recorda?" el ia dise. "Esta no es la loca esata!" «Tu ne t'en souviens donc pas? disait-il. Ce n'est pas tout à fait ici!»
Probable un otra vose ia responde car el ia replica: Une autre voix lui répondit sans doute, puisqu'il répliqua:
Me ia continua pasea asta la mur. Me ia vide e oia ancora nun. An tal, la prinse peti ia replica denova: Je poursuivis ma marche vers le mur. Je ne voyais ni n'entendais toujours personne. Pourtant le petit prince répliqua de nouveau:
"... Evidente. Tu va vide do me trasa comensa en la arena. Sufisi ce tu espeta me ala. Me va es ala a esta note." «... Bien sûr. Tu verras où commence ma trace dans le sable. Tu n'as qu'à m'y attendre. J'y serai cette nuit.»
Me ia es a un distantia de dudes metros de la mur e me ia vide ancora no cosa. J'étais à vingt mètres du mur et je ne voyais toujours rien.
Pos un silenti, la prinse peti ia dise a plu: Le petit prince dit encore, après un silence:
"Tu ave un bon venena? Tu es serta ce lo no va fa ce me sufri tro longa?" «Tu as du bon venin? Tu es sûr de ne pas me faire souffrir longtemps?»
Me ia para, ansiosa, ma me no ia comprende ancora. Je fis halte, le cœur serré, mais je ne comprenais toujours pas.
"Aora vade a via," el ia dise... "me vole desende!" «Maintenant va-t'en, dit-il... je veux redescendre!»
PrinsePeti-43
Alora me mesma ia basi mea oios asta la pede de la mur, e me ia salta! Lo ia sta ala, ante la prinse peti: un de esta serpentes jala cual mata on en tredes secondos. Xercante mea revolver en mea pox, me ia comensa core, ma oiante la ruido cual me ia fa, la serpente ia lasa se a flue lenta en la arena, como un jeta de acua morinte, e, sin multe freta, a zigzaga entre la petras como un ruido lejera de metal. Me ia ariva ja a la mur per reseta en mea brasos mea senior peti prinse, pal como la neva. Alors j'abaissai moi-même les yeux vers le pied du mur, et je fis un bond! Il était là, dressé vers le petit prince, un de ces serpents jaunes qui vous exécutent en trente secondes. Tout en fouillant ma poche pour en tirer mon revolver, je pris le pas de course, mais, au bruit que je fis, le serpent se laissa doucement couler dans le sable, comme un jet d'eau qui meurt, et, sans trop se presser, se faufila entre les pierres avec un léger bruit de métal. Je parvins au mur juste à temps pour y recevoir dans les bras mon petit bonhomme de prince, pâle comme la neige.
"Cual caso es esta! Tu parla a la serpentes, aora!" «Quelle est cette histoire-là! Tu parles maintenant avec les serpents!»
Me ia laxi ja sua scarfa eterna. Me ia moia ja sua tempes e fa ce el bevi. E aora me no ia osa plu demanda cualce cosa a el. El ia regarda seria me e ensirca mea colo con sua brasos. Me ia senti mea cor batente como lo de un avia cual mori cuando on ia fusili lo de la sielo. El ia dise a me: J'avais défait son éternel cache-nez d'or. Je lui avais mouillé les tempes et l'avais fait boire. Et maintenant je n'osais plus rien lui demander. Il me regarda gravement et m'entoura le cou de ses bras. Je sentais battre son cœur comme celui d'un oiseau qui meurt, quand on l'a tiré à la carabine. Il me dit:
"Como tu sabe!" — Comment sais-tu!»
Me ia es a fini de anunsia a el ce, contra tota espera, me ia susede fa mea labora! Je venais justement lui annoncer que, contre toute espérance, j'avais réussi mon travail!
El ia responde no cosa a mea demanda, ma el ia ajunta: Il ne répondit rien à ma question, mais il ajouta:
PrinsePeti-44
A pos, triste: Puis, mélancolique:
El ia ave un regarda seria, multe distante perdeda: Il avait le regard sérieux, perdu très loin:
E el ia surie triste. Et il sourit avec mélancolie.
Me ia espeta longa. Me ia senti ce el ia tepidi poca e poca: J'attendis longtemps. Je sentais qu'il se réchauffait peu à peu:
"Senior peti, tu ia teme..." «Petit bonhomme, tu as eu peur...»
El ia teme, evidente! Ma el ia rie basa: Il avait eu peur, bien sûr! Mais il rit doucement:
"Me va teme multe plu a esta sera..." «J'aurai bien plus peur ce soir...»
Denova, me ia senti ce me ia es jelada par un senti nonreparable. E me ia comprende ce me no tolera la idea de oia nunca plu esta rie. Esta ia es per me como un fonte en la deserto. De nouveau je me sentis glacé par le sentiment de l'irréparable. Et je compris que je ne supportais pas l'idée de ne plus jamais entendre ce rire. C'était pour moi comme une fontaine dans le désert.
Ma el ia dise a me: Mais il me dit:
Ma el no ia responde a mea demanda. El ia dise: Mais il ne répondit pas à ma question. Il me dit:
"Natural..." — Bien sûr...
"Lo es simil con la flor. Si tu ama un flor cual trova se en un stela, lo es dulse, regarda la sielo a la note. Tota stelas es florida." — C'est comme pour la fleur. Si tu aimes une fleur qui se trouve dans une étoile, c'est doux, la nuit, de regarder le ciel. Toutes les étoiles sont fleuries.
"Natural..." — Bien sûr...
"Lo es simil con la acua. Lo cual tu ia dona a me per bevi ia es como musica, par causa de la pulea e de la corda... tu recorda... lo ia sabori bon." — C'est comme pour l'eau. Celle que tu m'as donnée à boire était comme une musique, à cause de la poulie et de la corde... tu te rappelles... elle était bonne.
"Natural..." — Bien sûr...
Denova, el ia rie. Il rit encore.
"A! senior peti, senior peti, me gusta oia esta rie!" «Ah! petit bonhomme, petit bonhomme j'aime entendre ce rire!
"Cual tu vole dise?" — Que veux-tu dire?
"Cuando tu va regarda la sielo, a note, car me va abita en un de los, car me va rie en un de los, alora esta va es per tu como si tota la stelas rie. Tu va ave, tu, stelas ci sabe rie!" — Quand tu regarderas le ciel, la nuit, puisque j'habiterai dans l'une d'elles, puisque je rirai dans l'une d'elles, alors ce sera pour toi comme si riaient toutes les étoiles. Tu auras, toi, des étoiles qui savent rire!»
E el ia rie denova. Et il rit encore.
E el ia rie denova. Et il rit encore.
E denova el ia rie. A pos el deveni denova seria: Et il rit encore. Puis il redevint sérieux:
"A esta note... tu sabe... no veni." «Cette nuit... tu sais... ne viens pas.
"Me no va lasa tu." — Je ne te quitterai pas.
"Me no va lasa tu." — Je ne te quitterai pas.»
Ma el ia es preocupada. Mais il était soucieux.
Ma alga cosa ia cuieti el: Mais quelque chose le rassura:
A esta note, me no ia vide el departinte. El ia fuji ja en silentia. Cuando me ia susede ateni el, el ia pasea desidente, fretante. El ia dise a me sola: Cette nuit-là je ne le vis pas se mettre en route. Il s'était évadé sans bruit. Quand je réussis à le rejoindre il marchait décidé, d'un pas rapide. Il me dit seulement:
"A! tu es ala..." «Ah! tu es là...»
E el ia prende mea mano. Ma el ia preocupa denova se: Et il me prit par la main. Mais il se tourmenta encore:
Me ia silenti. Moi je me taisais.
"Tu comprende. Lo es tro distante. Me no pote trae esta corpo. Lo es tro pesosa." «Tu comprends. C'est trop loin. Je ne peux pas emporter ce corps-là. C'est trop lourd.»
Me ia silenti. Moi je me taisais.
Me ia silenti. Moi je me taisais.
El ia descoraji alga. Ma el ia fa ancora un atenta: Il se découragea un peu. Mais il fit encore un effort:
Me ia silenti. Moi je me taisais.
"Lo es ala. Lasa me a fa solitar un paso." «C'est là. Laisse-moi faire un pas tout seul.»
E el ia senta se car el ia teme. Et il s'assit parce qu'il avait peur.
PrinsePeti-45
El ia dise ancora: Il dit encore:
Me ia senta me car me no ia pote plu sta. El ia dise: Moi je m'assis parce que je ne pouvais plus me tenir debout. Il dit:
"Finida... No cosa plu..." «Voilà... C'est tout...»
El ia esita ancora poca, e ia leva se. El ia fa un paso. Me no ia pote plu move. Il hésita encore un peu, puis il se releva. Il fit un pas. Moi je ne pouvais pas bouger.
Me ia vide sola un flax jala a lado de sua talo. El ia resta nonmovente tra un momento. El no ia cria. El ia cade lenta como un arbor cade. An sin ruido, par causa de la arena. Il n'y eut rien qu'un éclair jaune près de sa cheville. Il demeura un instant immobile. Il ne cria pas. Il tomba doucement comme tombe un arbre. Ça ne fit même pas de bruit, à cause du sable.
PrinsePeti-46

Capitoles: 0123456789101112131415161718192021222324252627

Ad blocker interference detected!