Fandom

Vici de LFN

Lingua

3,775pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Esta es la article supra lingua. La categoria lingua conteni plu articles supra lingua.
Rosetta Stone
Petra Rosetta

Lingua es la forma de comunica usada par umanas. El es la aplica de un sistem de regulas a un colie de sinias como parolas per produi potential un infinita de frases sinifios. La sinias relata acaso a la cosas ce los indica: No ave un razona otra ce costum per la parlores de lfn usa la parola "can" e la parlores de engles "dog" e la parlores de franses "chien".

Orijinal, lingua usa sola sona (e, en un modo limitada, jestis). Ma, en la tre milenias la plu resente, umania ia inventa formas de scrive. Ance, nos ia inventa linguas formal, como lojica e matematica e la linguas de computadores.

Linguistica es la studia siensal de linguas, e el ave sucampos varios:

  • Fonetica es la studia de la sonas de linguas.
  • Morfolojia es la studia de morfemes - elementos gramatical plu peti ce parolas - e la modo en cual los combina. Per esemplo, la parola gatos ave du morfemes: gato, ce sinifia la animal, e -s, ce sinifia pluralia.
  • Sintatica es la studia de la regulas de combina parolas per formi frases.
  • Semantica es la studia la sinifias de morfemes, parolas, e frases.

Ave un varia de clases de linguas:

  • Un dialeto es un varia de lingua parlada par un grupo de popla, usual en un area jeografial spesifada.
  • Un sosioleto es un dialeto determindada par fatores sosial como clase sosioeconomial.
  • Un jergo es un varia definida par un vocabulo o stilo diferente de la normas de la sosia plu grande.
  • Un jergo tecnical ave un vocabulo spesialida per un profesa o comersia spesifada.
  • Un jergo secreta referi a un vocabulo usada par grupos secreta, comun intendeda per comunica en un modo noncomprendable a stranjeres.
  • Un pijin es un lingua usada per comunica par grupos ci ave linguas nativa diferente. Cuando poplas ci parla linguas diferente nesesa comunica, los pote developa un media comun con un gramatica simple e un vocabula limitada.
  • Un creol es un lingua alga plu complicada ce un pijin, ce ia deveni la lingua nativa de un popla.

Vide ance: