FANDOM

Loglan (')
Parlada en:
Area:
Tota parlores:
Familia: Linguas aidante internasional
State ofisial
Lingua ofisial de:
Regulada par:
Sifras
ISO 639-1: [1]
ISO 639-2: [2]
ISO 639-3: [3]
SIL: [4]
Mapa
[[Image: |300px]]
La areas do es parlada
Vide ance: LinguaLista de linguas

Loglan es un lingua construida, desiniada orijinal per rexerca linguistica de la ipotesa de Sapir-Whorf. Lo ia es developada par Dr James Cooke Brown comensante en 1955, con la gol de crea un lingua tan diferente de la linguas natural ce un person ci aprende lo ta pensa en un modo diferente de normal si la ipotesa ta es vera. Loglan es la prima de linguas conoseda como linguas lojical, un grupo cual inclui lojban e ceqli.

Brown funda la Instituto de Loglan per developa la lingua. Cuando otras ia comensa esperimente con la lingua, Brown ia aplica restrinjes a la usa de la nom. Esta ata ia condui a la crea de un varia, lojban, cual no ave esta restrinjes.

Brown ia intende ce loglan ta es neutra regardante cultur, e ia restrinje la cuantia de categorias linguistica a la minima. Per esemplo, la categorias de verbos, nomes, e ajetivos es incluida en un categoria, nomida predicas. Plu, el intende ce la lingua ta es tota coerente e sin ambiguas.

La gramatica es derivada de logica de predicas, cual esplica la nom, un corti de "lingua lojica". Cada predica ave un strutur de partisipantes, cual pote es variables. Per esemplo, "vedma" es la predica per "vende". Ma "vedma" inclui la idea de cuatro partisipantes: la sujeto (la vendor), la ojeto (la cosa), la ojeto de "a" (la compror), e la ojeto de "per" (la costa). Donce, on pote dise "da vedma de di do", con "da", "de", "di", e "do" como pronomes per la vendor, la cosa, la compror, e la costa. En elefen, on pote posible tradui esta par "el vende lo a el per alga costa."

An si loglan es difisil per aprende e usa, multe persones tra la mundo ia atenta lo, e la varia lojban ia deveni multe poplal. Loglan ia es presentada en alga libros de imajina siensal, como "The moon is a harsh mistress" e "The number of the beast", ambos par Robert A. Heinlein, "Love me tomorrow" (1978) par Robert Rimmer, e "The troika incident" (1970) par Brown se mesma.