FANDOM

Matematica fundal es composada de temas enseniada en la scolas prima e liseos.

La temas la plu basal en matematica fundas es artimetica e jeometria. Comensante en la ultima desenios de la sentenio 20, on ave un asentua cresente en resolve de problemas. Lo es un paso esensal per comprende siensa.

En la liseo, la temas xef en matematica fundal es aljebra e trigonometria.

Temas Edit

Numeros intera Edit

La numeros intera es aceles usada per conta (como en "on ave ses mones sur la table") e ordina (como en "esta es la site tre plu grande en la pais"). En lingua comun, esta intendes es distinguida par la usa de numeros cardinal e ordinal.

Unias de mesura Edit

Un unia de mesura es un cuantia definida de un cuantia fisica, definida e adotada par costum o par lege, cual es usada como un norma per mesura un mesma cuantia fisica. Cualce otra valua de la cuantia fisica pote es espresada como un multiple simple de la unia de mesura.

Fratos Edit

Un frato representa un parte de un intera o, plu jeneral, cualce numero de partes egal. Cuando parlada en elefen, un frato descrive cuanto partes de un serta grandia on ave, pd, tre-cuatris.

Egalis e formulas Edit

Un formula es un identia construida usante la simboles e la regulas de formi de un lingua lojical. Pd, determina la volum de un sfera nesesa un cuantia importante de calculo integral o sua analoja jeometrial, la metodo de fatiga; ma, fante esta un ves en relata con alga parametre (la raio, per esemplo), la matematicistes ia produi un formula per descrive la volum. Esta formula es:

V Template:= Template:Sfrac π r3

Representa de datos e analise Edit

Rounding and significant figures Edit

Estima Edit

Desimales Edit

Persentos Edit

Proportios Edit

Jeometria analisal Edit

Numeros negativa Edit

Esponentes e radicales Edit

Compass-and-straightedge Edit

Acorda e similia Edit

Jeometria con tre dimensiones Edit

Numeros razonada Edit

Modeles, relatas e funsionas Edit

Inclinas e trigonometria Edit