Fandom

Vici de LFN

Sicisme

3,786pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sicisme

Sicisme

Informa
Tipo
Fundor Guru Nanak Dev
Gidor
Dio Waheguru (Dio)
Libro santa Guru Grant Sahib
Nom de la seguores Sicistes
Cuantia de seguores 28 miliones

Sicisme es un relijio fundada de Guru Nanak Dev, la prima de la 12 gurus - la guru finale es la Guru Grant Sahib (Punjabi: ਗੁਰੂ ਗ੍ਰੰਥ ਸਾਹਿਬ, gurū granth sāhib), la libro santa de sicisme. El es la sinco grande relijio orginazada en la mundo con sirca 20 milion seguores.

La parola "Sikh" es la parola en punjabi de la sanscrit parola "śiṣya' (शिष्य), en elefen "aprendor".

Filosofia de SicismeEdit

La filosofia de sicisme es simple, e in la paje prima de la Guru Grant Sahib, la crede es esplicada.

ੴ ਸਤਿ ਨਾਮੁ ਕਰਤਾ ਪੁਰਖੁ ਨਿਰਭਉ ਨਿਰਵੈਰੁ ਅਕਾਲ ਮੂਰਤਿ ਅਜੂਨੀ ਸੈਭੰ ਗੁਰ ਪ੍ਰਸਾਦਿ ॥ Ik▫oaʼnkār saṯ nām karṯā purakẖ nirbẖa▫o nirvair akāl mūraṯ ajūnī saibẖaʼn gur parsāḏ.

Un creator univseral Dio. La nom es Veria. Creos-esiste personifada. No teme. No odia. La imaje de la nonmorinte, estra nase, autoesistante. De la onora de la guru (el es conosable).

॥ ਜਪੁ ॥

Jap.

Canta e medita.

ਆਦਿ ਸਚੁ ਜੁਗਾਦਿ ਸਚੁ ॥ Āḏ sacẖ jugāḏ sacẖ.

Vera en la prima-comensante. Vera a tota partes la veas.

ਹੈ ਭੀ ਸਚੁ ਨਾਨਕ ਹੋਸੀ ਭੀ ਸਚੁ ॥੧॥ Hai bẖī sacẖ Nānak hosī bẖī sacẖ. ||1||

Vera asi e aora. O Nanak, Per sempre e sempre vera.

La Sico K'sEdit

Sicistes batizada ave 5 nesesadas ce los obligada reteni, la "sico K's".

Cex- (ਕੇਸ, kes, ofte scribada "kesh") es nonsisorada capeles. Un siciste batizade es no permitade alterar, sisorir o sutrae capeles, per ce la capeles en sicisme es crede eser un gifte de Dio, e alterar la capeles (totale, de la testa, gama, etc) es disrespetar la crea de Dio.

Canga- (kanga) es un peten de lenio. El aida la limpa de la cex. Un siciste peteni el capeles (de la testa) semi-dial per ijenia.

Cirpan - (ਕਿਰਪਾਨ, kirpaan) es du parolas. La prima es "kirpa", ce es pardona, compati, amablia, e du "aap" es onora, jentilia, e dinia. La cirpan es un spadeta - referi la cirpan de daga es ofendente per multe sicistes. El es no arma de violentia, ma es projete la inosente, debil, enfantes, vea, etc. Per sicistes, la cirpan no es un arma.

Cara - (kara) es un brasaleta amar. La cara recorda la mision de la sicistes, ce es eser persones bon e fa atas bon.

Catxera - (kachhera, kachha) es simila al pantaletas, simila a pantala de boxores, e recorda la siciste eser fidos e parar nonlegal seso (seso no en sposi con la sposa)