FANDOM

Voltaire

Voltaire (1694-1778), scrivor e filosofiste franses, ci ia es un de la gidores de Lumina. Voltaire ia nase con la nom François Marie Arouet en Paris. El ia deveni famos como la jenio sarcasmos en salones de Paris . Alga se scrivedas fa prisoni el en Bastille . Durante prisoni de 11 mensas, Voltaire ia completi se trajedia prima "Oedipe" e ia comensa un poesia epica sur Henri 4 de Frans.

Pos plu turbas en Paris, el ia move a London. Pronto, Voltaire ia aprende perfeta la engles. El ia scrive "Poesia de la alia", sur la tolera relijios, cual ia susede enorme en Frans e tota Europa. En 1728 Voltaire reveni a Frans, do el ia scrive "elementes de filosofia de Newton", novelas, satiras e recontas. El ia fa "Pensas sur istoria jeneral" e " sur costumes e carater de nasiones". En esta, el critica la supranaturalisme e relijion e la potentia de pretes ,ma ancora clarinte ce el crede la esiste de Dio. Alga de se operas grande ia es Candide (1759); la trajedia Tancrède (1760); e la Disionario filosofial (1764). El pare capas de defende cada lada de discute ; se amis considera el nonconfidable, avar e criticos.

Otras vide el es jeneros,aspirante e simpatios. El ia odia cosas nonlojical e noncomprendable, e sujeste a amis de luta contra nontolera, tirania, superstisio. Se moralia ia funda sur crede en libria de pensa e respeta de tota individuas,e ia asentua ce leteratur debe es usos e conserna problemes dial.